Proces fara instanta. Pedeapsa fara drept de aparare. Visul oricarui haiduc…

Nu va pot ascunde ca pe mine m-a cam zguduit aceasta minunata initiativa legislativa a defaimarii sociale. Inca din anul trecut, de cand a fost propusa, am tot citit pe tema asta. Parca imi doream sa gasesc legi macar asemanatoare in UE, sa ma pot lega de ceva, sa gasesc argumente pro, dar nu dau de ele. (ma simt ca in liceu cand il citeam disperata pe Sadoveanu ca da de, da de, o sa imi placa; si tot nu mi-a placut). Nu exclud varianta ca eu sa fac parte dintr-o categorie de oameni mai putin inteligenti, care urmeaza sa fie protejata prin lege de dl Dragnea, dar chiar nu am reusit sa gasesc nimic in Europa care sa semene cu legea asta: amenzi pt defaimarea unei categorii de oameni.

Dar nu asta ma intriga cel mai mult. Ca exista o zona de normalitate in incercarea de a proteja cumva demnitatea umana: legi, instante, despagubiri pt omul care a fost defaimat sau calomniat (dovedit cu probe). Deci cam ce avem oarecum deja in codul civil. Tot normalitatea insa ma determina sa cred cu tarie ca daca unul care se simte defaimat ca eu l-am facut “porc afemeiat” are dreptul sa imi ceara despagubiri in instanta, si eu am dreptul sa ma apar si eventual sa dovedesc cu probe ca ala e cum am zis eu. Sau ca nu am zis, ci doar inventeaza el.

Cu legea asta insa vine ceva la care vad ca multi nu au fost atenti. Si poate e mai important decat amenzile in sine. Lipsa unei instante. Adica amenda se da in urma unui raport facut de un Departament special conceput in cadrul Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii. Deci nici pomeneala de instanta. Asadar, fara posibilitatea unei aparari inteleg eu de aici. Departamentul va fi format din maxim 10 membri zice legea, si un vicepresedinte. Cine vor fi ei? De unde si cum sunt alesi? Pe ce principii si competente? Exista ceva facultate la noi care formeaza justitiari in domeniul discriminarii si eu n-am aflat? Sau, cu un drum, infiintam si o astfel de Academie, daca tot se da locul? (unde sunteti dle Oprea, cand tara are nevoie de dvs?). Dar oare sunt destui 10 la cat de tare li se pare lor ca ne porcim pe facebook de exemplu? Vor avea timp pt toate plangerile, sau vor fi ingropati in dosare si vor da amenzi pe banda rulanta sa scape de noi?

Si-apoi cu banii din amenzile astea (si sunt sigura ca vor fi sume, nu gluma) ce se va face? Ca din accize, taxe, amenzi, macar ni se spune ce proiecte marete se vor infaptui (chiar daca nu se fac).  Macar ni se spune. Poate se vor construi case pentru familii sarace si discriminate, poate se vor finanta parade gay, poate blondele vor primi vopsea de par brunet gratis…zic…poate se va face ceva din amenzile astea pentru persoanele discriminate si defaimate. Si atunci poate le platim cu placere. Si mai injuram o data cu nesat.

Americanul zice “you have the right to remain silent”. Eu sunt aproape sigura ca de aici le-a casunat pe legea asta. Doar ca nu stiu citi bine. La aia e un drept sa taca, un drept care ii apara si ii protejeaza. Nu e “you have the obligation to remain silent”. Feel the difference, Clint Eastwood de Teleorman?

Leave a Reply

