“Vino-ncoa” de Bucuresti

Fetelor, il stiti pe barbatul ala nici frumos, dar nici urat, nici batran dar nici chiar tanar, nici badaran dar nu neaparat un gentleman? Barbatul ala cu un pic de chelie dar ochi expresivi, fara patratele pe abdomen (chiar cu burtica) dar cu o tinuta impecabila, ala pe care l-ai surpins fara sa vrei (si in nici un caz sa vrea) scobindu-se intre dinti dar apoi iti vorbeste frumos cand iesiti la masa si iti mai deschide si portiera masinii?

Sunt multi barbati pe pamantul asta care nu neaparat sunt cei mai aratosi, cei mai cavaleri, cei mai cei, dar il au, pe acel  „vino-ncoa”. Il au cu kilogramele….si asta te face sa te duci la ei. Sau chiar sa nu mai pleci de langa ei.

Barbatul asta a fost pentru mine Bucurestiul in weekendul trecut: nu cel mai curat, dar debordand de viata si tinerete, nu cel mai frumos oras vizitat pana acum, dar cu siguranta, mult mai frumos decat a fost in toti anii trecuti in care am avut ocazia sa il vad;  nu cel mai sofisticat, dar de o atractie irezistibila.

Bucurestiul mi-a zis „vino-ncoa” zilele trecute pentru ca m-a intampinat plin de energie (unii ar numi-o agitatie, dar eu o numesc viata).  M-a intampinat seara cu flori dalbe de nea asezate pe masinile din parcarile prea pline, ca mai apoi, dimineata sa imi arate ca are si gazon ingrijit, si copaci infloriti, si oameni zambind a primavara. Si, desi am explodat de nervi cautand un loc de parcare, in apartamentul prietenilor mei am gasit apoi cei mai frumosi mitici (asa prieteni faini am eu in Bucuresti, ca pot sa zic asta), asteptandu-ma cu masa plina, cu sufletele si, mai ales, cu geamurile deschise (ca sa putem fuma).

Bucurestiul m-a invitat apoi sa savurez o cafea espresso italieneasca pe o terasa infrigurata dar dotata cu paturici fluffy de Ikea, in timp ce cativa baieti costumati in mariachi mi-au cantat o serenada. Nu, nu cerseau bani, doar cantau de placere.  Bucurestiul mi-a servit la pranz ciolanul ala cu fasole tipic ardelenesc (ala despre care noi credem ca numai la noi se poate manca), cu paine de casa rumenita in cuptor (aveau si ceapa rosie daca am fi dorit, nu doar praz cum va imaginati),  intr-un local atat de elegant incat iti venea sa fugi pana acasa sa iti schimbi hainele.  Cu atat mai mult cu cat, la un moment dat, un tip, cu o vioara, a inceput sa cante in surdina tango-ul ala din „Scent of a woman”. Si atmosfera a fost atat de placuta si naturala incat nici nu m-as fi mirat prea tare daca l-as fi zarit pe Al Pacino la masa din coltul dreapta al usii sculptate in lemn. Si sa nu uit: pe strada franceza, trecand de octoberfest si adulmecand restaurantul italian, am mancat cea mai buna inghetata, desi tipa aia (Emilia cred ca o chema ;-)) nu a prea inteles, probabil din cauza accentului meu, ca vreau doua inghetate, nu doua globuri de inghetata in acelasi cornet.

Ar fi multe de scris si povestit despre orasul asta. Ca este, dincolo de toate rautatile noastre, capitala tarii. A intregii tari. Si de aceea e presarat cu multe bune si cu multe rele deopotriva. Pentru ca trebuie, pana la urma, sa ne reprezinte cumva pe toti. De la ciolan la vioara, de la stalpul de fier la sculptura in lemn, de la tricoul cu Metallica la sacoul meu roz cu picatele.

Bucurestiul, la fel ca barbatul ales, nu este perfect. Nici nu as vrea sa fie. Pentru ca, atata timp cat isi pastreaza acel „vino-ncoa” eu ma voi duce la el si voi accepta, ca dincolo de toate defectele lui, are calitati care, pana si orasului meu situat in imediata apropiere a perfectiunii, ii lipsesc.

Unii spun ca Bucurestiul e plin de corupti. Pai normal ca e. Pentru ca e irezistibil. M-a corupt pana si pe mine, asa ardeleanca ocosa cum sunt.

2 comments

Leave a Reply

