Cum muti o capitala in doar doua zile?

Foarte simplu: au strigat microbistii “Hai Romania” si se pare ca toti au inteles ca trebuie sa vina la Cluj. Cel putin, asa arata lucrurile aici incepand de ieri.

As fi vrut si eu, ca o clujeanca iubitoare de cultura, sa merg ieri dimineata la Muzeul de Arta. Vezi de treaba! N-am avut loc de un eveniment (ceva cu jumi-juma :-)) unde am dat bot in bot cu Andreea Esca (mori incet ce coafura misto are!) si cu fata aia frumoasa care era la Abracadabra pe vremuri si tot uit cum o cheama, desi imi place mult.

Seara, m-as fi zbatzait un pic in club Noa, dar credeti ca am incaput de Andra si Catalin Maruta? (inteleg ca a avut loc un eveniment foarte monden; nu stiu, nu ma bag). Ok, n-am suferit foarte tare din asta, ca nu ma dau in vant dupa cluburi, dar pe cand sa ma calmez barem cu o tequilla in Spatiu Music-Pub, si acolo plin: trupa de la Vocea Romaniei nu si-a gasit alt loc de karaoke decat in centrul Clujului.

A trecut ieri cum a trecut, dar azi, de Pastele Catolic, am zis sa ducem si noi un pic pruncii la Biserica Sf Mihail. In primul rand, parcarile din zona P-ta Unirii erau pline. Tot felul de masini cu numere pe care era litera B (cred ca de la Bienvenido, fiind meciul cu Spania). In piata, nu puteai trece de doi tipi masivi, imbracati in tricouri galbene, care aproape te obligau se iei o minge cu autograf. Balint si Stelea. Plina piata ochi,iar  in jur, auzeai atatea limbi straine ca nu iti puteai lua ochii de la turnul ala al bisericii de teama ca o sa se prabuseasca.

Dincolo de tot “deranjul” asta, insa,  copilul meu de 3 ani a descris situatia  mai bine decat as putea eu sa o fac : “Mami, imi place orasul asta! In ce tara suntem?”. Culmea, suntem in Romania. Si, dincolo de rusinea primarilor corupti, a lipsei autostrazilor sau a biletelor prea scumpe de avion, Romania gaseste un motor care o misca dintr-o parte in alta mai usor decat ne-am fi imaginat.  Un motor numit Vointa. Care a mutat pentru un weekend capitala aici.

Nu mai pot sta sa va scriu mai multe, ca ma pregatesc pentru  o intalnire la ora 18:00 la Teatrul National cu alta mare microbista: Maia Morgenstern.

Hai Romania!

Leave a Reply

