Material gratis de campanie pentru Coaliție si partidele naționaliste

Azi am primit poezioarele copilului pentru serbarea de Crăciun de la grădi. O să fie poștaș. Exact! Așa am reacționat și eu: “În scena aia din iesle era și un poștaș? Ce rol avea? Îi aducea pensia lui Iosif?”. Biata educatoare îmi explică: Știți, facem altfel de scenetă, nu aia cu nașterea. Anul acesta ni s-a spus fără povești cu Nașterea lui Iisus și alți păstori, fară simboluri de-astea creștine. Doar cu Moș Crăciun, brad și alte globuri. Totuși, zice, îmi permit sa îi învăț o colindă așa, mai scurtă și mai veselă, sper sa nu fie problemă din atât.

Mno, frate, mă gândesc eu, nu-i bai, merge și așa. Copiii iubesc simbolurile astea comerciale și se bucură de ele. Dar nu am putut să nu îmi imaginez situația aia în care copilul întreabă: “Tanti educatoaLea, ce sărbătoLim noi de CLăciun?” Ea ce va zice săraca, având în vedere linia trasată, că s-a născut Moș Crăciun? “Și cum s-a născut moșul, așa ca noi, l-a adus baLza?” Păi tot cam așa, dar l-au adus doi reni cu sania. Direct bătrân si schizofrenic.

Iote si de-aia pățim ce pățim și Coaliția vieții aduna 3 milioane de semnături. Pentru că noi ăștialalți ne-am dilit cu totul. Păi nu dăm noi apă la moară ălora care zic “ăștia ne omoară religia, simbolurile, tradițiile!”? Ba le dăm, și mă mir că nu au strâns mai multe semnături pentru că noi luptăm contra extremelor prin alte extreme. De la “vrem religia să fie opțională, la alegere” noi o dăm în “să se interzică tot”. Și atunci ne mirăm că fug mămicile creștine si semnează pro Coaliție? Sau că se nasc și se înmulțesc precum ciupercile naționaliștii disperați după “tradițiile pământului nostru strămoșesc” si pun botul la propaganda PSD sau PRU? Păi de ce ne tot mirăm atât?

La fel e si cu 8 Martie mai nou în gradinițe: “Nu sărbătorim Ziua Mamei pentru că e sărbătoare comunistă” Păi când trântești tâmpenia asta, te miri că unii pun botul și sunt de acord cu un fraier nostalgic care spune “Nu erau toate rele în comunism”?  Bineînțeles că pun botul, pentru că tu n-ai altceva de lucru decât să refuzi și să interzici o chestie faină doar pentru că în capul tău e o chestie comunistă.

Ce să mai zic de asta cu drepturile homosexualilor? Normal că unii se simt amenințați și ling ideile întinse pe pită de Coaliție, când noi nu ne putem limita la a vorbi despre toleranță, despre  a nu te băga tu, persoană sau stat, în  viața și intimitatea altuia. Nu, noi și asta o ducem la extrema cealaltă, și o dăm cu cât de minunate sunt aceste familii  gay, cât de tare trebuie să îi iubim, ba chiar ar fi ideal să devenim toți bisexuali măcar, ca să putem înțelege și accepta fenomenul.

Sunt complet împotriva tehnicilor si propagandei folosite de această Coaliție chipurile pro familie si de partidele care scot pieptul în față pe tema naționalismului, Bisericii și sfintelor noastre origini dacice. Dar, pentru că noi, ăștialalți ne folosim de discursuri si de tehnici din cealalta extremă, am început sa-i înțeleg pe cei disperați de gândul că toate credințele și convingerile lor sunt puse în pericol. Propaganda “Pro România” funcționează și va strânge tot mai mulți adepți pentru că ne pricepem de minune să îi impingem în prăpastia asta prin extremele la care apelăm.

Și sper să nu mă înțelegeți greșit. Eu chiar îl iubesc pe Moș Crăciun, ador globurile și portocalele de sub brad, I love Coca Cola above all, dar na, totuși, de Crăciun îmi place să îi aud pe copii colindând. Noi, de altfel, de Crăciun, facem acasă tort și suflăm în lumânări, că e ziua lui Iisus. La fel facem și de ziua lui Tom și Jerry, de exemplu.

Nu m-am putut abține și am întrebat-o pe dna educatoare ce face de Paști. A zis “Păi, la fel, Iepuraș și ouă”. Bun. E ok. De Paști săbătorim primăvara, iar iepurașul e bun ca simbol. Dar ce le zicem de ouă? De ce sunt roșii? A pățit ceva găina? A făcut hemoragie internă?

Mie mi se pare ca am pățit noi ceva grav de tot. Și mi-e teamă că dacă nu ne revenim repede, Coaliția și marii “Încrezători în România” nici măcar nu mai au nevoie de petiții sau campanii. Le dăm noi tot materialul necesar să învingă. Uite-așa, cu poezia asta drăguță, de grădi,  specifică Crăciunului, în care un copil joacă rolul Poștașului:

“Eu sunt Tic-Pitic.

Aveți putină răbdare

Mosul parcă-i la intrare!

Voi aplaudați acum!

Eu merg după Moș Crăciun.”

PS: Textul  nu e o acuză la adresa doamnei educatoare, dimpotrivă, este felul meu de a-mi arăta simpatia și susținerea pentru părerile și acțiunile ei foarte bine inteționate.

Leave a Reply

