Apără familia! Revizuiește Evanghelia!

E limpede acum că vom avea acel referendum pentru revizuirea Constituției în sensul definirii familiei. Oricât ne agităm, comentăm, nu îl putem opri. Și nici nu cred că ar fi corect să o facem.  El reprezintă voința a cel puțin 3 milioane de suflete (că n-a contestat nimeni validitatea acelor semnături), a primit votul Parlamentului și se bucură, evident,  de sprijinul Bisericii Ortodoxe Române.

Aici, însă, la ultima parte, ar fi mult de discutat: este oare legitimă implicarea atât de activă (strângere de semnături, diseminare, propagandă) a BOR într-un proces de modificare a Constituției unui stat laic?

Într-un sondaj pe fb, câțiva au răspuns cu “Da”, BOR trebuie să se implice în acțiuni ce țin de moralitate și valori creștine într-un stat. Cei mai mulți au răspuns că nu sunt de acord cu această implicare: BOR poate sancționa păcate, poate promova valori creștine, dar numai în cadrul Bisericii, nu intervenind direct în modificarea unor legi.

Untitled

Bun. BOR a decis să se implice și o face fățiș, serios și dedicat.

Dar noi? Noi nu facem nimic? În afară de a critica și blama această acțiune, mai facem ceva?

Eu zic să facem. Ceva care, tot cu ajutorul Bisericii, să schimbe în mod real ceva în bine în familia tradițională, să o apere. Conform oricărei statistici, cele mai multe cazuri de destrămare a familiilor tradiționale sunt cele cauzate de violența domestică. Sunt date reale, măsurabile. Violența în familie distruge vieți, desparte copii de părinți și cauzează traume uneori netratabile.

Să apărăm familia și copiii României, așadar, cerând Sfântului Sinod să modifice și Legea Bisericească! Să revizuiască, adică, textul din care preotul citește Slujba Sfintei Cununii eliminând acea frază care, din perspectiva multora, propovăduiește violența în familie, supunerea femeii, frica acesteia de soțul ei. Și o face la început de drum în viața atâtor tineri.

efeseni

taina

Veți spune că e o lege sfântă, că așa stă scris în Evanghelie. Da, dar și Constituția e Legea Fundamentală a unui stat, are aceeași valoare, pe paliere diferite.

Dacă BOR consideră că poate interveni în revizuirea legii cetățenilor, nu văd de ce s-ar opune solicitării cetățenilor de a revizui, cu un scop practic, moral, civic, o pravilă bisericească. Și apoi, slujba Cununiei se citeste dintr-o carte editată de “Editura Institutului Biblic și de Misiune Ortodoxă”, asupra căreia sunt sigură că se pot opera modificări, adaptări ale traducerilor învechite din cuvântul Apostolilor.

Am citit, e drept, că nu trebuie să înțelegem “frica de bărbat” așa cum e scrisă în Epistola Apostolului Pavel, ca susținând supunerea femeii și dreptul bărbatului de a domina. Cu toate astea, textul rămâne neclar, dă loc la interpretări, nu oferă siguranță, altfel zis: exact ca acel articol din Constituție referitor la căsătorie, despre care BOR zice că trebuie să specifice exact ce înseamnă “soți”.

De altfel, chiar pe site-ul crestinortodox.ro, se admite că “mulți bărbați înțeleg greșit sensul acestor cuvinte și se cred îndreptățiți să stăpânească”…și să își bată, soțiile, aș adăuga.

Haideți, așadar, să clarificăm acest text! “Femeia să NU se mai teamă de bărbat!”, sau, pur și simplu să eliminăm fraza asta!

Ne putem adresa, printr-o cerere semnată de cât mai mulți cetățeni, Sfântului Sinod și Adunării Naționale Bisericești în vederea revizuirii textului. Statutul de funcționare prevede astfel de acțiuni.

adunare nationalasinod

Nu știu dacă toți cei care nu sunteți de acord cu implicarea Bisericii în Referendum veți fi deschiși la o astfel de propunere. Unii alegeți să combateți Biserica, alții criticați acțiunile CPF, cei mai multi alegeți să boicotați referendumul. Toate astea sunt reacții naturale, dar ce rezolvă ele acum? Nu simțiți nevoia să faceți mai mult?

În schimb știu că cei care susțin Biserica în acest demers nu au nici un motiv real să refuze o astfel de acțiune.  Ar da dovadă de ipocrizie, căci dacă Biserica Ortodoxă e îndreptățită să participe la revizuirea Constituției unei țări, aparținând unor cetățeni de diferite confesiuni, în mod simetric, și cetățeanului ar trebui să i se ofere dreptul de a revizui un text al unei legi bisericești care îi afectează viața de familie de zi cu zi, precum și viitorul.

586e96dd37480ee56bfd194b_G200L

“În iubire nu este frică.”

Sfântul Evanghelist Ioan

Leave a comment